מאזנים את הסוכרת: הכירו את מכון הסוכרת הטכנולוגי של מכבי בחיפה

עפר גדנקן No Comments on מאזנים את הסוכרת: הכירו את מכון הסוכרת הטכנולוגי של מכבי בחיפה

2600 מטופלים מדי שנה, מעקב אישי, הדרכות מפורטות ומתמשכות, ניטור וליווי של צוות רב מקצועי. "כל מטופל מקבל תכנית טיפולית מותאמת עם הדרכה ומעקב צמודים"

15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכבי שירותי בריאות מפעילה בגרנד קניון בחיפה את מרכז המומחים הגדול של הצפון – 13 מכונים ומעל 90 רופאים מומחים לטובת חברי הקופה בכל אזור הצפון. אחד המכונים המתקדמים והידועים הוא מכון הסוכרת, הכולל צוות מקצועי ומגוון אשר מטפל באלפי מטופלים במחוז, ומעניק להם ייעוץ וטיפול וכן כלים וידע לניהול עצמי של המחלה.

מחלת הסוכרת הינה מחלה כרונית שללא התנהלות נכונה מגיעה לסיבוכים מורכבים וקשים, כאשר לצורך ניהול וטיפול איכותי נדרש מעקב אישי, הדרכות מפורטות ומתמשכות, וכן ניטור וליווי של צוות רב מקצועי. מכון הסוכרת מטפל בכ-2,600 מטופלים מדי שנה עם סוכרת ומחלות אנדוקריניות אחרות, אשר מופנים אליו מרופאי הקהילה. מטרותיו העיקריות של המכון הן איזון המחלה והתאמת אורח חייו של המטופל, הנגשת השרות הרפואי בצורה פשוטה ויעילה, העצמת המטופל, שיפור היענותו לטיפול ושיפור איכות חייו. "כל מטופל מקבל תכנית טיפולית מותאמת עם הדרכה ומעקב צמודים במטרה להגיע ליעדי האיזון. הצוות שלנו מנוסה ומקצועי מאוד, ומיומן בעבודה עם משאבות אינסולין וטכנולוגיות חדשות לטיפול בסוכרת" משתף ד"ר עפיף נח'לה, מומחה לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה ומנהל מכון הסוכרת.

חולי הסוכרת המופנים למכון הם חולי סוכרת סוג 2, לא מאוזנים, הנדרשים לטיפול מורכב (לרבות זריקות GLP-1A ואינסולין) וסובלים ממחלות נלוות, וכן חולי סוכרת סוג 1, המטופלים באינסולין על ידי משאבות או בזריקות ומשתמשים בטכנולוגיות  לניטור סוכר רציף.  הטיפול בחולי הסוכרת מתבצע על ידי צוות רב מקצועי עם מומחיות בסוכרת, וכולל צוות רפואי, סיעודי, תזונתי ועובדת סוציאלית, בשיתוף פעולה עם יועצי פעילות גופנית ומרפאת ריפוי בעיסוק. בנוסף לייעוציים הפרונטליים במכון, נערכים מעקבים טלפוניים והיברידיים.

במכון מתקיימת הדרכה מעשית של רופאי סוכרת ומתמחים ברפואת המשפחה, הדרכת דיאטניות ואחיות בהכשרה מתקדמת בסוכרת. המכון מוביל מחקרים קליניים לרבות מחקרי נתונים. חלק מהעבודות כבר זכו לפרסום בספרות המקצועית העולמית. "סוכרת הינה מחלה כרונית ומורכבת, ונדרש איזון ומעקב תמידי על מנת למנוע התפתחות סיבוכים. הטיפול בסוכרת דורש עבודת צוות רב מקצועי. אני גאה מאוד בצוות שלנו שפועל במסירות רבה על מנת להעניק למטופלים שירות מקצועי ואישי ברמה הגבוהה ביותר", מסכם ד"ר עפיף נח'לה.



0 תגובות